.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرگ ۷ نفر براثر گازگرفتگی سالجاری در مازندران
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در شش ماه سال جاری تعداد هفت نفر از هم‌وطنان براثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

به گزارش شمال نیوز:علی عباسیبا اشاره به مرگ هفت نفر براثر مسمومیت با گاز در فروردین ماه سال جاری اظهار داشت: از این تعداد شش نفر مرد و یک نفر زن هستند و این در حالی است که فروردین سال قبل موردی از گازگرفتگی گزارش نشده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۴ تعداد ۱۲ نفر هشت مرد و مابقی زن براثر مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کرین فوت شدند.

وی افزود: مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتاً در نیمه دوم سال به دلیل استفاده از  وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد، بنابراین می‌توان  با رعایت نکات ایمنی و اطمینان از سلامتاین وسایل، زمینه کاهش هر چه بیشتر مرگ ناشی از مسمومیت با این گاز  را فراهم کرد.

عباسی در خصوص اماکن شایع تجمع گاز مونوکسید کربن گفت: حمام، کابین وسایط نقلیه سنگین و مکان‌های سرپوشیده و فاقد تهویه مناسب شایع‌ترین اماکن گازگرفتگی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: گاز مونوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است و عمده‌ترین منبع تولید این گاز علایم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و احتمالاً درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است و در بیماران مبتلابه ناراحتی‌های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشداردهنده باشد.

وی افزود: از سایر علایم مسمومیت می‌توان به سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشارخون و گاه تنگی مردمک‌ها اشاره کرد و باید توجه داشت که اگر فردی در اثر ابتلا به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست ندهد ممکن است دچار نواقص عصبی و روانی پیشرفته نظیر فلج عضوی یا اختلال قوای مغز ی‌شود. /مهر

 
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.196 seconds.